top of page
  • תמונת הסופר/ת니콜

אז אתם רוצים ללמוד קוריאנית-איך מתחילים?

עודכן: 24 בדצמ׳ 2022

קודם כל-כל הכבוד! לא כל אחד יגיע להחלטה הזאת, וגם אם כן, לא כל אחד באמת יעשה את זה. אז באמת כל הכבוד על הצעד הענק הזה כי תחילת הדרך תמיד הכי קשה. ומפה? אנחנו רק מתמידים.

החלטתי לעשות סדר וממש בלוג מסודר כדי לכוון אתכם מה לומדים קודם ומה מומלץ לעשות עם מה. אני הולכת לעדכן כאן בכל פעם שאוציא מוצר חדש, ככה שתמיד תדעו לאן להציץ.

אז קדימה בואו נתחיל.


הדרך הכי נכונה להתחיל ללמוד שפה זה להתחיל באותיות ובקריאה. עדיף להימנע עד כמה שאפשר מלהשתמש בעברית או כל שפה אחרת כצורת הגיה אלא ממש ללמוד את האותיות של השפה שאתם לומדים. במקרה שלנו, קוריאנית. האותיות הקוריאניות נקראות האנגל (한글). אז ה한글 זאת נקודת ההתחלה שלכם בדרך ללימודי הקוריאנית. ב한글 יש הרבה צלילים שלא קיימים בעברית(גם לא באנגלית למי ששואל) ולכן חשוב להשקיע טוב טוב ולדעת את הצלילים והגיה נכון. אחרי שאתם לומדים את האותיות תמשיכו בללמוד את חוקי הקריאה הבסיסיים. את כל הדברים האלה אתם יכולים ללמוד בחוברת "קריאה וכתיבה למתחילים".


חוברת דיגיטלית:

חוברת פיזית:


ממליצה מאוד לעשות את הפרק של האותיות בחוברת ביחד עם הסרטון הראשון שהעלתי ליוטיוב כדי שתוכלו גם לשמוע את ההגיה הנכונה של כל אות ולבדוק את עצמכם האם הבנתם נכון.

תראו את הסרטון כמה שיותר פעמים וכל פעם תחזרו אחריי. חשוב מאוד שתזכרו שאם לא תדעו טוב את הבסיס יהיה לכם מאוד קשה להתקדם. והחומר לא נהיה קל יותר.

שמחה שאני מרגיעה :)




אם שמתם לב הכנתי לכם מוצר עזר שככה ייתן לכם את המוטיבציה ללמוד. אני מדברת על אתגר המאה ימים. האתגר עצמו הוא טבלה כזאת שכל יום שעובר ולמדתם קוריאנית, תסמנו לעצמיכם. אחרי שתסיימו את כל הטבלה תפנקו את עצמכם על העבודה הקשה שלכם ועל ההתמדה בלמידה. מאה ימים זה לא מעט וזה תמיד כיף לשים יעדים ולהגיע אליהם. אז למה לא לאתגר את עצמכם?



אחרי שסיימתם את הפרק של האותיות בחוברת "קריאה וכתיבה למתחילים", אתם תמשיכו לפרקים על חוקי הקריאה וכל התרגולים שיש שם. בין הדברים הכי חשובים לעשות זה לשים מול העיניים את כל האותיות עם ההברות השונות וכל הזמן לקרוא בקול, גם אם עכשיו ברגע זה אתם לא לומדים. ובשביל זה הכנתי את הפוסטר 한글. תדפיסו אותו ותתלו בחדר או תשימו בקלסר איפה שאתם לומדים. גם במסך מחשב יהיה מעולה- הרי זה דיגיטלי:) ככה שכל פעם תעברו ליד ותקראו קצת ותחזרו על האותיות.



אז סיימתם את החוברת הראשונה של הקריאה והכתיבה, מזל טוב! עכשיו אפשר להתחיל להכנס לחומר הבאמת מעניין- הדקדוק והרכבת משפטים. אבל מה, משהו קטן לפני.

לפני שאתם ממש מתחילים להכנס לדקדוק, אתם חייבים חייבים לתרגל קצת קריאה וקצת אוצר מילים שהראש יתחיל להתרגל לשפה. ובשביל זה ממליצה להתמקד שניה בלשונית של שיעורי הלייב שאני מעבירה ביוטיוב. שני השיעורים הראשונים עוזרים ממש לחזק ולסכם חלק גדול מהחומר.


אם עד עכשיו עקבתם אחרי כל השלבים, אני מבטיחה שתרגישו קצת יותר בטוחים בקריאה שלכם. וכדי לתרגל הכל כמו שצריך, הוצאתי קורס עם החברה הקוריאנית שלי ג'ינה. בקורס אנחנו מתרגלים הכל, מילים, משפטים, ביטויים, טקסטים, שיחות ואפילו ספר קריאה. את הכל אני מסבירה ככה שקורס הוא מעולה.





לאן ממשיכים מכאן? יש 2 דרכים. הדרך הראשונה היא לתרגל אוצר מילים ואז להתקדם לדקדוק והדרך השניה היא לעשות את שניהם ביחד. הדרך השניה מועדפת עלי הרבה יותר ואני אסביר. בין הדרכים הכי טובות לתרגול אוצר מילים היא להשתמש במילים החדשות במשפטים או בשיחה, אין מה לעשות רק ככה זוכרים. ובגלל זה אני תמיד תמיד ממליצה לעשות את החוברת של האוצר מילים וחוברת דקדוק ביחד.


אם תרצו לראות איך החוברות נראות מבפנים והסבר על החוברות מוזמנים לראות את הסרטון הבא. אני ממש פותחת את החוברות ומראה את התוכן ותוך כדי מסבירה.





בכל מקרה, בין אם בחרתם בדרך הראשונה ובין אם בחרתם בדרך השניה, תצטרכו את החוברת של האוצר מילים. היא מלאת תרגולים עם מעל ל780 מילים בנושאים שונים. את החוברת תוכלו למצוא כאן.


חוברת דיגיטלית:


חוברת פיזית:


ועכשיו הגענו לחלק הכי מעניין, הדקדוק. בחוברת "קוריאנית רמה ראשונה" אתם הולכים ללמוד את הדקדוק של הרמה הראשונה בקוריאנית. מעבר לדקדוק תלמדו גם עוד חוקי קריאה חשובים, תרבות, אוצר מילים, והכי חשוב בניית משפטים. את החוברת של הדקדוק של הרמה הראשונה בקוריאנית תוכלו למצוא כאן.


חוברת דיגיטלית:

חוברת פיזית:



בחוברת הזאת יש כל כך הרבה תרגולים שאמליץ ממש לקחת כמה עטים.


כשאתם לומדים שפה, חשוב שתלמדו מסודר. אחרת יהיה סלט אחד גדול ובאיזשהו שלב פשוט תתקעו ולא תצליחו להתקדם. בשביל זה הכנתי לכם כמה מצרי עזר שיעזרו לעשות סדר בדברים.


נתחיל מהיומן מעקב שיעזור לכם לארגן את הדקדוק ואת הסדר שלכם. הוספתי ליומן גם כמה דברים מעבר שיהיה יותר כיף. את היומן תוכלו למצוא כאן.


ממליצה ממש להדפיס אותו הרבה פעמים ולעשות לעצמכם ממש קלסר כזה עם כל העמודים ובכל פעם שאתם מתיישבים ללמוד למלא אותו. זה באמת יעזור להשאר מאורגנים ומסודרים ככה שהלמידה שלכם לא תפגע.


זוכרים שאמרתי שבחוברת "קוריאנית רמה ראשונה", חוברת דקדוק, אתם תלמדו גם הרבה מילים חדשות? גם את אוצר המילים החדש שלכם חשוב ומומלץ להשאיר מסודר. ובשביל זה הכנתי לכם מילון אישי משלכם בעיצוב קוריאני מסורתי עדין שיהיה גם נעים בעין. במילון הזה יש לכם מקום למילה החדשה בקוריאנית, לתרגום שלה בעברית ולמשפט לתרגול, כי כדי לזכור אוצר מילים חייב לתרגל במשפטים:)

את המילון תוכלו למצוא כאן.


הכנתי גם גירסה יותר פשוטה למילון למי שרוצה את זה יותר פשוט.


בזמן שאתם עסוקים בדקדוק ואוצר מילים, אל תשכחו להתאמן על קריאה ובכללי ממליצה תמיד לקרוא הכל בקול. העלתי בשבילכם עוד סרטון ליוטיוב שיעזור לתרגל עוד 100 מילים.


תכתבו את כל המילים ותחזרו אחרי כמה וכמה פעמים כדי לוודא שאתם אומרים את הכל נכון.

ובכללי, תעשו את זה עם כל סרטון שאני מעלה בשבלכם. הרי המטרה שתוכלו ללמוד קוריאנית.





תתרגלו גם משפטים. כמה שיותר, יותר טוב כמובן. העלתי בשבלכם גם סרטון על כל מיני ביטויים שתשמעו הרבה בכל מיני דרמות קוריאניות. ככה שיש לכם גם אופציה לתרגל את זה :)


בסרטון הזה אני גם מראה איך לכתוב את הכל כדי שתוכלו לעקוב אחריי ולרשום נכון בעצמכם.

גם אם אתם לא מבינים את תוכן המשפט עצמו, הכל בסדר אל תשכחו שרק התחלתם.





לבינתיים- זהו! אני עובדת על המון דברים בשבילכם שאעלה בהמשך כדי שתוכלו ללמוד קוריאנית בצורה הכי מקצועית והכי יעילה. הרי אנחנו כולנו פה כדי ללמוד ולהצליח. ויותר מזה? ללמוד בשפה שנוח, בעברית.


בהצלחה לכולם בלמידת השפה היפה הזאת ואני אתכם לאורך הדרך.

אל תשכחו שרק התחלנו :)




4,146 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page